Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda
Estructura i funcions - Formación, Investigación, Innovación y Calidad
Subdirecció General de l'Institut de Formació, Investigació i Qualitat dels Servicis Socials
Organigrama Subdirecció General de l'Institut de Formació, Investigació i Qualitat dels Servicis Socials
Organització
La Subdirecció General de l’Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials s’estructura en els servicis següents:
1. Servici de Planificació, Avaluació i Qualitat, al qual corresponen les funcions següents:
a) Elaborar, en coordinació amb la resta de les direccions generals de la Conselleria, el Pla estratègic de servicis socials de la Comunitat Valenciana.
b) Impulsar i tramitar el desplegament normatiu de la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de servicis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.
c) Coordinar i harmonitzar, sense perjuí de les competències de la Subsecretaria, l’acció normativa que desenvolupen les direccions generals en les matèries de la seua competència amb incidència en l’organització, coordinació i funcionament dels servicis socials valencians.
d) Impulsar l’elaboració i la implementació de procediments d’avaluació orientats a la millora contínua dels centres, servicis i programes de servicis socials, i a la normalització de la qualitat en estos, amb la col·laboració de les direccions generals i de la inspecció de servicis socials.
e) Promoure, dissenyar i implementar l’assessorament, l’auditoria, la certificació, els estàndards i la cultura de la qualitat i la millora contínua en els servicis socials.
f) Planificar, coordinar i realitzar el seguiment de les tasques del personal auditor de servicis socials adscrits a la Direcció General.
g) Impulsar i coordinar la transferència de les bones pràctiques obtingudes en les actuacions pròpies del Sistema Públic Valencià de Servicis Socials al servici de la qualitat.
h) Impulsar l’elaboració d’estudis i plans d’actuació estratègics en matèria de servicis socials.
i) Donar suport tècnic i administratiu al Comité d’Ètica dels Servicis Socials de la Comunitat Valenciana.
j) Impulsar i assessorar la creació i el funcionament dels comités d’ètica dels servicis socials departamentals, locals, de centres i intercentres.
k) Impulsar i assessorar l’elaboració de plans estratègics zonals i locals de servicis socials, així com mantindre el registre d’estos.
l) Mantindre permanentment actualitzat el mapa de servicis socials de la Comunitat Valenciana.
m) Desenvolupar instruments de col·laboració formativa i científica amb les universitats i altres institucions o entitats, per al foment de la qualitat en matèria de servicis socials.
n) Elaborar els documents tècnics, les instruccions i els procediments en matèries de la seua competència.
o) Les altres que, en el seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2. Servici de Formació, Investigació i Innovació en Servicis Socials, al qual corresponen les funcions següents:
a) Establir les directrius i prioritats, així com impulsar la planificació formativa en matèria de servicis socials per a les persones professionals del Sistema Públic Valencià de Servicis Socials i proposar a l’òrgan competent en matèria de formació del personal empleat públic de la Generalitat criteris metodològics i continguts en estes matèries.
b) Impulsar, mitjançant els instruments jurídics adequats, la formació en matèria de servicis socials de les persones professionals del Sistema Públic Valencià de Servicis Socials, sense perjuí de les competències de l’òrgan competent en matèria de formació del personal empleat públic de la Generalitat.
c) Promoure, dissenyar i implementar la formació en servicis socials, mitjançant estratègies i plans de formació del Sistema Públic Valencià de Servicis Socials.
d) Impulsar i coordinar la realització de convenis de pràctiques universitàries, curriculars i extracurriculars, amb les universitats valencianes, que es desenvoluparan en els òrgans i centres de la Conselleria, sense perjuí de les competències que en esta matèria corresponguen a la Subsecretaria.
e) Fomentar instruments de col·laboració educativa, formativa i científica amb les universitats valencianes i altres institucions o entitats, com per exemple l’FVMP, els col·legis professionals, els agents socials, les entitats socials i els agents econòmics col·laboradors de l’SPVSS, per a la formació i el foment de la innovació, la investigació i la divulgació en matèria de servicis socials.
f) Impulsar les activitats de la Xarxa de Càtedres del Sistema Públic Valencià de Servicis Socials.
g) Promoure i coordinar, mitjançant els instruments jurídics adequats, la investigació en servicis socials a través dels laboratoris socials especialitzats en servicis socials de la Comunitat Valenciana, existents o que puguen crear-se.
h) Impulsar i coordinar la transferència dels resultats científics en les actuacions pròpies del Sistema Públic Valencià de Servicis Socials al servici de la investigació en servicis socials.
i) Donar suport tècnic i administratiu al Consell Valencià d’Inclusió i Drets Socials de la Comunitat Valenciana.
j) Assessorar les entitats locals en la constitució dels propis consells locals i zonals d’inclusió i drets socials, així com registrar-los.
k) Fer el seguiment i donar suport tècnic i administratiu a l’Observatori del Sistema Públic Valencià de Servicis Socials.
l) Impulsar la innovació en servicis socials per a fomentar, difondre, premiar i incentivar bones pràctiques i iniciatives innovadores, així com projectes i treballs científics d’interés en la matèria.
m) Les altres que, en el seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
3. Servici de Gestió de la Història Social Única, al qual corresponen les funcions següents:
a) Dissenyar, desenvolupar i implementar un espai comú sociosanitari entre l’àmbit sanitari i el de servicis socials, a través del sistema d’informació de la història social única (SIHSU).
b) Impulsar i participar en l’elaboració del Pla director de l’SIHSU, així com fer el seu seguiment i control.
c) Establir els criteris organitzatius i de planificació, metodològics i d’execució dels procediments de treball.
d) Coordinar i proporcionar suport tècnic continuat als equips funcionals i operatius.
e) Acordar els procediments d’actuació, establir els estàndards aplicables, determinar les directrius tècniques que cal seguir en l’SIHSU i fer el seguiment dels plans d’actuació amb altres equips externs al projecte.
f) Dirigir i supervisar el desenvolupament de subprojectes o paquets de treball.
g) Participar en l’elaboració del pla de gestió del risc del projecte.
h) Fer el seguiment del projecte valorant l’adequació dels objectius al seu desenvolupament, monitorar els temps, els costos, la qualitat i els riscos.
i) Impulsar l’adopció de mesures de seguretat, tècniques i organitzatives necessàries per a garantir l’accés dels centres a l’aplicació informàtica del SIHSU i protegir les dades de caràcter personal i relatives a la intervenció social que conté, i mantindre-les durant el temps en el qual siga obligatori conservar-les.
j) Impulsar l’adopció de mesures que permeten la interoperabilitat del SIHSU amb els sistemes d’informació de servicis socials, salut i ocupació, de conformitat amb les normes tècniques d’interoperabilitat de l’Esquema Nacional d’Interoperabilitat.
k) Supervisar el disseny, el manteniment i l’actualització permanent del sistema d’informació de persones usuàries constituït pel SIHSU així com gestionar l’autorització o els permisos d’accés i acreditació de firmes en el sistema esmentat.
l) Coordinar l’elaboració dels documents de difusió del projecte SIHSU i establir els criteris per a la disseminació.
m) Coordinar l’assessorament tècnic de les persones supervisores de departament per a l’adequat desenvolupament i implementació del SIHSU en atenció primària bàsica i específica, així com en atenció secundària.
n) Coordinar funcionalment i assessorar tècnicament les persones supervisores dels departaments, sense perjuí de la dependència orgànica d’estes respecte de la seua corresponent direcció territorial.
o) Impulsar l’elaboració de protocols de coordinació i supervisió, així com desenvolupar els instruments metodològics d’acció.
p) Impulsar la constitució de comissions en l’atenció primària bàsica, fins i tot la participació en estes, per a la correcta aplicació i desenvolupament del contracte programa, la mapificació dels servicis socials, i l’elaboració i desenvolupament dels plans estratègics locals i zonals.
q) Conéixer l’aplicació dels protocols d’actuació establits per a l’atenció primària bàsica i específica, així com per a l’atenció secundària.
r) Col·laborar en la millora contínua de dinàmiques de funcionament dels equips, servicis, programes i centres, a través de l’elaboració i implementació d’instruccions, protocols i altres documents tècnics d’actuació, amb la participació de les persones supervisores de departament.
s) Totes les altres que, en el seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.