Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda
Història Social Única - Formación, Investigación, Innovación y Calidad
HISTÒRIA SOCIAL UNICA
Ha de constituir l'instrument tècnic bàsic que, en aplicació dels principis d'unitat d'acció i integració, permeta la relació entre els nivells d'atenció primària i d'atenció secundària del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, el contingut dels quals ha d'estar adaptat al nivell d'intervenció, al tipus de programa i/o centre i a la prestació que es realitze a cada moment, amb la finalitat d'aconseguir la continuïtat i la complementarietat de les intervencions i de prestar un millor servici a la ciutadania que requerix l'atenció del SPVSS.
La Història Social facilita a les persones professionals la planificació per a dur a terme el diagnòstic, el disseny dels plans personalitzats d'intervenció social (PPIS), els plans d'atenció individual (PAI), la prescripció tècnica del catàleg de prestacions del SPVSS, el seguiment i l'avaluació de les actuacions dels processos propis de la metodologia de la intervenció social.
Com a suport electrònic de la Història Social Única, es crea un sistema informàtic que compartirà la informació i que ha de focalitzar-se en l'optimització de la gestió dels recursos humans i materials, maximitzar l'eficiència del treball de les i els professionals de l'àmbit social evitant-los labors repetitives innecessàries, obtenció d'informació ja existent en el sistema, compartir informació amb altres sistemes, recuperació d'informes, explotació de la informació etc. La finalitat d'este sistema és aconseguir una visió holística de les persones, facilitant la coordinació de totes les actuacions de les i els professionals que intervenen en els processos d'intervenció social i la millora de l'atenció social i d'altres sistemes de protecció a partir de la informació estadística que es podrà obtindre del sistema informàtic.
A més, este sistema informàtic permetrà garantir la interoperabilitat entre els sistemes de protecció de la Comunitat Valenciana. Principalment es perseguix la creació d'un espai sociosanitari que permeta compartir la informació de la Història Clínica i de la Història Social Única que siga necessària per als processos d'intervenció social, tenint en compte que les condicions de la persona en l'àrea de la salut tenen una influència directa, en múltiples ocasions, sobre l'atenció social de les persones usuàries en el Sistema Públic Valencià de Serveis Socials. L'àmbit social i l'àmbit de la salut estan fortament relacionats i és necessari que tots dos sistemes (sistema de serveis socials i sistema sanitari) compartisquen informació per a oferir una visió completa de la persona que permeta donar l'atenció especialitzada més adequada, així com facilitar la gestió òptima dels recursos disponibles.
Quant a la coordinació sociosanitària i amb altres sistemes públics de protecció, els principals objectius que es perseguixen amb el sistema informàtic de la Història Social Única són la creació d'un espai sociosanitari electrònic que permeta l'abordatge integral de la persona i la millora de la qualitat assistencial, el foment de la interdisciplinarietat i la millora de l'assignació de recursos per a prioritzar la prevenció i la detecció precoç de les necessitats socials. Tot això amb la finalitat de crear un sistema altament interoperable que estiga preparat per a la seua evolució cap a futures interaccions i integracions amb altres àmbits de la Generalitat (educació, ocupació etc.).
HISTÒRIA I EVOLUCIÓ DEL PROJECTE DE LA HISTÒRIA SOCIAL ÚNICA
DEPENDÈNCIA ORGÁNICA Y FUNCIONAL.SERVEI DE GESTIÓ HISTÒRIA SOCIAL ÚNICA